fredag 15. mai 2009
"Vi vil være med å tjene"
I det siste har jeg tenkt endel på hva det vil si å være med å tjene der en kan. I sangen "Stillhet senker seg" er det en utrolig god setning, det står "Stillhet senker seg mot kveld, en stemme inni meg så stille hvisker, denne dagen er forbi, ble den evighetsverdi, benyttet jeg tiden? Gav jeg gode varme ord ifra mitt hjerte, til min søster, mine venner, far og mor?" Tenk å kunne legge seg om kvelden og virkelig av hele sitt hjerte kunne svare JA på det spørsmålet! Det er gjerne ikke å lett å vite hvordan en kan være med å tjene, en er kanskje ikke så sterk, eller får ikke vært så mye på dugnad og sånt, men du har jo et hjem, og kanskje søsken og foreldre. Tenk hva du kan gjøre for dem! F.eks om morgenen når de andre sover, hva med å rydde litt rundt seg før du går på skolen? Eller ta med lillesøster/lillebror ut en tur så mor kan få litt fred? Eller passe barna til søstra/broren din så de kan få gå ut en kveld? Det er utallige eksempler på ting en kan gjøre, akkurat der en er, som gjør at en er med å tjene. Og når en har begynt med dette i hjemmet, tenk hvor mye lettere det ligger en for hånden når en da blir spurt om andre tjenester seinere! Det gjør en virkelig utrolig glad når en gjør ting for andre, det veit vi jo, så hvorfor ikke benytte tiden? Før en setter seg ned på PCen for å ha det gøy, se rundt deg om du kan gjøre noe for noen andre først??? Bare en liten oppfordring til meg selv og dere som er innom her iblandt.... Ønsker alle mine venner en god, seirende dag.
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)
Hei!
SvarSlettVille abre si at jeg er innom iblant:) OG det er alltid utrolig godt å lese her:)
Men du? Kan du begynne å lage mer avsnitt? :P Hehe.. er bare litt tungt å lese på en gang:P
Takk skal du ha Marte, du er så flink til å gi komplimenter, oppmuntrer meg til å fortsette. Takk for det:) Ja, jeg skal lage avsnitt, takk for tipset;) Glad i deg.
SvarSlett