tirsdag 16. februar 2010

Litt kaos...?

Jeg sitter på kontoret og ser på oppgavelista mi, 10 stk oppgaver som må fullføres så fort som mulig, fire av dem er røde fordi fristen er passert... Tre stk kollegaer ligger til sengs, syke. AEG begynner om to dager og vi må ha glassmonteret oppdatert og fotostanden klar innen da... Hva gjør jeg? Jeg roer meg helt ned med kosemusikk og skriver et innlegg på bloggen min.

Hvorfor spør du? Fordi den gamle Wenche alltid stressa og aldri fikk gjort ting, og den nye Wenche stresser ikke så mye, og får gjort ting! Og det er så deilig! Jeg kan ikke gjøre noe med oppgavene min akkurat nå, fordi jeg må få tilbakemelding fra kundene, og tre av oppgavene er sendt til trykkeriet.

Jeg har finni ut at uansett hvor kaotisk en situasjon kan virke, går det alltid an å ta seg tid til å roe seg ned og få en oversikt over situasjonen, og da går alt mye bedre.

Gjør så godt du kan og godta at det er godt nok! Ingen kan gjøre alt på en gang, det må man bare akseptere. Så når du kommer til grensen din, må du stoppe. Det er jeg glad kollegaene mine har klart. Å si ifra når det blir for mye... Når man gjør sitt beste er det godt nok, uansett hvor mye som må gjøres.

Så selvom man føler at man må gjøre alt for alle, så må man ikke presse seg forbi grensen sin. Det er selvfølgelig bra å utvide grensene sine, men man må sørge for å ikke få seg en knekk, for det tjener ingen til gode...

Jeg er så glad for at jeg har den sjefen jeg har, som minner oss på å ta vare på oss selv:)

Så nå skal jeg hente meg en kopp kaffe og ta meg en ny oppgave fra de 10 utildelte (haste)oppgavene hvis jeg ikke får svar fra kundene mine:)

Ønsker mine gode venner en god dag!
Husk å ta vare på dere selv!:)

Wenche

3 kommentarer:

  1. Huff da! Så masse å gjøre på deg då! Håper alt ordner seg:) Bra du har beina i nesen og holder ut:P Jeg hadde lagt meg langflat, for jeg takler ikke stess så godt.. HEHEHE GOOD LUCK MY GOOD FRIEND!

    SvarSlett
  2. Bra skrevet! JEg har sinnsykt lett for å stresse masse, blir sliten, lei og fortvila og ikke få gjort halvparten av det jeg sku tenkt - og hvertfall ikke følge plannen jeg hadde satt opp.. hehe :)
    Gleder meg til å se deg igjen Wenche! :)

    SvarSlett
  3. Gleder meg til å se deg og Marte, lykke til med alt du har å gjøre;) Hehe, Line du hadde nok takla det du og, du er jo en mye roligere person enn meg;)

    SvarSlett