fredag 5. oktober 2012

Babyinnlegg!

Joda! Syntes det var på tide med et lite innlegg om lillebror i magen... Han tar så mye fokus hos mamman for tia, at det er lissom det det går i! Han har ikke no navn enda, det kan jeg si med en gang... Pappan og mamman blir lissom aldri enige om hva han skal hete, og det må man jo på en måte bli... Så det nevnes stadig navn, men ingen er i ordentlig vurdering/utprøvning enda... De foreløbig foreslåtte som det sannsynligvis IKKE blir, siden Pappan ikke liker de er de følgende: Fievel, Cedric, Sebastian, Birk, Emilian, Linus og Oliver... Så da blir det spennende å se hva det blir!

Ellers er han ivertfall en ivrig og sprelsk liten gutt! Vi ler godt at magen når mamma legger seg ned for kvelden, for bevegelsene er helt voldsomme! Snakker aktivitet! Og han liker godt musikk, har nok takten inne allerede :) Mamma er en smule utålmodig allerede da, det er litt dumt, for det er jo tross alt 10 uker igjen til termin, og skal helst bli julepynta før han kommer! Men mor er så klar for å hilse på den lille fotballspilleren i magen! Jaja, får bare roe seg ned og ta tia til hjelp, han kommer når han kommer. Litt klargjøring er det ivertfall lov til å kose seg med, klærne som er anskaffet er nøye gått igjennom og notert ned, og hva som trengs er ført opp på en liste, er veldig forskjell på vår-baby og vinterbaby! Mye nytt som må ordnes og skaffes... Spennende å klargjøre til en liten gutt, og storesøster er fullt klar over hvor babyen er, nemlig inni magen til mamma! Hun er så babygal at det er helt morsomt, blir gøy å se hvordan hu tar imot lillebror!

Pappa skal bygge babyseng ved siden av vår seng, tvillingvogn er anskaffet, bilsete er klart, babyteppe strikkes for fullt og ellers småting som burde ordnes på forhånd begynner å bli klart, gleder oss masse til å vaske bittesmå klesplagg og pakke ned for turen til sykehuset!

Vel, det var litt om baby, bare for å skrive ned litt, går som sagt mye i baby for tia her i huset ;)

Ellers går det ganske greit her for tia! Aurora vokser og blir så stor! Kommuniserer godt med nikk og rist om hva hu vil, og bruker tegn for å vise hva hu mener hvis vi ikke forstår, deilig å ha fått inn noen grunnleggende tegn som hjelper henne i hverdagen. Hvis hu er treg med å prate er likevel ikke kommunikasjon noe problem! Hun er utrolig selskaps-syk for tia, og hyler når Pappa går ut døra, aldri no gøy når noen drar, heller ikke når gjester går igjen, det er alltid fælt.
Legging er blitt en ikke-ting også for tia, hun ligger ofte i en time før hun sovner, vil heller kaste seg rundt i senga og omrokkere på alt som er oppi den. Men det går seg vel til med tiden...

Vi storkoser oss med mye tid sammen med Pappa mye sammen med oss! Og nyter de fine høstdagene ute, og de regnfulle dagene inne, høst er digg:)
Kommer forhåpentligvis noen bilder av de siste dagene snart!

Meg :)

2 kommentarer:

  1. så morsomt, 3 av navnene over er navnene på 3 av mine nevøer :) Emilian, Birk og Oliver :) Lykke til med navnvalg :)

    SvarSlett
  2. Takk Frida! Jeg veit, har visst veldig lik smak som søskna dine... :) Håper bare Tobias og jeg kan bli enige snart... ;)

    SvarSlett