tirsdag 9. juli 2019

Sommerferie!

20:05 Yep. Nå har barna hatt sommerferie i 3 hele uker :P og jeg er fritatt fra mine gjøremål etter søndag og kan dermed erklære meg også på "ferie." Selvom jeg tviler sterkt på at det blir så veldig ferie å reise avgårde alene på tur med fire barn... hehe.
Men vi gleder oss alle mann, til roadtrip, besøke familiene østpå/sørpå, til varmere vær, ikke minst! Og til ENDELIG et sommerstevne PÅ Brunstad! Det blir regelrett EPISK <3 av="" best="" dagene="" de="" etter="" f="" ferie="" fotograferinger="" hus="" i="" innspurt="" n="" og="" oppgraderingene="" oppryding="" osv="" p="" pakking="" r="" rastl="" redigering="" se="" siste="" sm="" sysselsetting="" vask="">Akkurat nå sitter jeg å redigerer noen nydelige nyfødt-bilder jeg tok sist søndag, og vugger på minsten som skal sove. Gjengen sitter og ser litt på film før leggetid, og Pappsen er bortreist på jobb-oppdrag frem til onsdag. Stille og rolig her akkurat nå med andre ord.
Dagen idag starta med migrene på a mor, blæ. Og jeg som hadde lovet barna pannekaker til frokost! Måtte pent krype til korset og utsette den planen. Klarte knapt å karre meg til kjøkkenet for å hive innpå tre tabletter, smøre tre skiver som jeg leverte til de tre våkne barna, krøke meg ned på sofaen i fosterstilling og vente på bedring. Det er eneste trøsten i de sitasjonene, vissheten om at det går over, med litt tid...
Et par timer senere var kroppen tilbake i nesten vanlig gjenge igjen, og vi pakket oss ut for å gå på loppemarked i verdens søteste lille bakhage. Fant oss en settekasse og en playmoborg til rosa-prinsessa, og barna fikk kjøpe seg boller og kaker, koste oss der et par timer før vi pakket oss hjem igjen og barna forsvant opp med hver sin bestevenn og snart var leken i full gang med playmo <3 2.lur="" a="" alt="" banket="" barn="" barna="" bes="" ble="" blir="" bordet="" da="" de="" det="" ekstra="" en="" et="" etter="" for="" fort="" herlig="" hode="" i="" igjen.="" igjen="" k.="" kaos="" ket="" kom="" kunne="" lagt="" legge="" leke="" liten="" litt="" lovte="" maten="" med="" minsten="" mor="" nbsp="" nedp="" ofte="" og="" opp="" p="" pannekakene="" rt="" rundt="" s="" seg="" sendt="" sin="" slik="" st="" stund="" tidligere="" to="" var="" vogna="">
Ellers gikk ettermiddagen med til playmolek, en liten butikktur og da solen tittet frem fikk vi oss en liten tur med sommerfølelse ute før det ble på tide med litt sen middag/salt kveldsmat.

...
21:00
Da var alle barna i seng, inkl bonusdattera mi som hun fint kan kalles, bestevennen til eldstemann, så får vi se hvor lenge de holder på før de sovner denne gangen... :P Minsten har enda ikke sovna, mens Filip ligger som et slakt på sofaen stakkars, gjentar seg hver eneste kveld det der... Han legger seg nok for sent om dagene... Hvertfall lett å legge for tiden da :P Må nok finne køyen snart sjøl, etter litt fotoredigering. Nok å ta tak i med alle barna hjemme, og en bortreist pappa...

snx

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar