søndag 27. desember 2015

Jula vår!

I år har vi hatt litt syke-jul, med mammaen som ble skikkelig spysyk den dagen vi skulle på julebord (nedtur.no) og basse som også ble dårlig på kvelden, og spolerte hele den planlagte overnattingen hos bestefar og bestemor... Mor rakk akkurat å bli frisk til reisa (eller ivertfall ferdig å spy, er stadig småuggen, magebalansen bruker lang tid på å gjenopprette seg når en er gravid...) Aurora starta julaften med feber, og lå stort sett på sofaen hele den dagen, og 2.juledag klarte Bassen å få i seg valnøtter (er tydeligvis allergisk mot det i tillegg til hasselnøtter) og spøy dermed opp hele frokosten... Så nå håper vi at vi har brukt opp sykdomskvota for en stund! 
Vi hadde en koselig og energifylt julaften med overbegeistra barn og masse gaver! Og seine kvelder på alle mann, barna sovna stort sett i elleve-tia hver kveld... Og vi voksne var ikke stort bedre... Men det var ivertfall koselig, og tydelig at barna også koste seg! 2.juledag tok vi en liten tygg av hjemreisa og vendte nesa mot Grenland og svigers, og barna var veldig gla for å få kvalitetstid med besteforeldre og tanter og onkler. Og idag kom endelig snøen! Så barna har kost seg masse ute med snille tante line, og kom inn til kakao med gode rosa kinn:) Imorra går turen hjemover, og mor skal på jobb, mens far skal begynne på oppussing!

Noen bilder av jula vår;
Treet pyntes...

Ferdigpynta og redda unna ettåringen x)

Julefrokosten

Mine fine i finstasen

1.juledag=prøve gavene sine-dag

Lille kunstnerjenta mi




1 kommentar:

  1. Ser ut som en fin jul! Håper på bilder fra Grenland også :)

    SvarSlett