onsdag 23. desember 2015

Siden sist...

Bloggen har rett og slett måttet få seg en liten pause etter at store forandringer skjedde hos oss! Plutselig flyttet vi i nytt hus, og plutselig sa banken ja til lån, og vi ble huseiere uten en eneste komplikasjon!! Lykken var ubeskrivelig, og vi fikk det plutselig veldig travelt med flytting og utvask, og vips var vi innflyttet i hus, uten nett, og uten mulighet til å takke alle som har vært med å be for at dette skulle gå! Vi er ubeskrivelig takknemlige!! Tenk at vi skulle få bli huseiere i år! Utrolig å tenke på slik året startet... Målene vi håpte å oppnå i 2015 var jo som følger;

1. Fylle opp BSU-kontoen opp til maxbeløpet for året. (Ikke check, de ble tømt før de ble fylt...) 

2. Få fast 100% stilling til husets far (check! Endelig!)

3. Jobbe oss opp til en god sparesum både for hus og 2020, mulig få lån og kjøpe hus? (Check og check!!)

4. Reise på en familieferie til Finland (ikke check, mål for 2016 istedet)

5. Få kontroll på alle tingene våre, og gi alt en oppbevaringsplass! (Per idag ligger det rot OVERALT!) (check og så ikke check, flytting samler jo alt og gir kontroll, men så har vi mista kontrollen igjen pga alle de forskjellige lagringsplassene vi har :p)

6. Treningsrutiner både til mor og far (som begge er i tidenes verste form)  (spise sunnere kommer også under her) (mor har blitt kjempeflink i løpet av året, pappa har endel å gå på, men så har mor mista gnisten etter at formen dalte og dermed havna helt på bånn igjen...)

7. Sette opp Husarbeids-, middags-, handlings- og vaskerutiner (og faktisk følge dem!) (det funka frem til flyttinga x)

8. Finne på mange flere gøye aktiviteter med barna (badepark, lekeland, turer, pikniker, osv) (ikke check der dessverre)

9. Bli mye mere gjestfrie (tross liten plass, det får bare være 😛) (ble flinkere i høst, og etter at huset kom på plass har det virkelig tatt seg opp!)

10. Få eu-godkjente biler (hvis ikke, vrake de som ikke godkjennes og kjøpe ny...) (ikke eu-godkjent, men kjøpt ny ferdig ru-godkjent)

11. Holde oss friske (!) (ehe...)

12. La barna få ta mer del i rydding, matlaging og den slags, så de får mestringsfølelse og lærer seg å holde orden! (Det har gått sånn passe...)

Tenk at far i huset endelig har fått seg en fast 100% jobb!! Også med de beste kollegaene han kunne fått!! Hvilken lykke! Også at hus er i boks, utrolig... Nå klør vi etter å begynne oppussing og få satt hus og hage i stand slik vi vil, følg med videre for spennende oppdateringer om huset! Og om navnløse lillebror i magen ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar