fredag 22. april 2016

Dagen idag

Denne morgenen ble så innholdsrik at jeg følte jeg måtte skrive den ned et sted, så da ble det her...
Som de fleste vet er det stort sett babyen som er sjefen over klokka nå i starten, og da jeg våkna av at en gla trøtt tullemor kom ruslende inn i senga var det samtidig en gutt som tydelig var sulten! Så idet pappa gav hadekysset lå lillegutt å spiste mens storesøster hadde starta skravla, så kom storebror ruslende, gla og i tullehumør, og jeg lot de begge få komme opp i senga mens lillebror spiste ferdig. 

Dagen igår måtte vi komme oss igjennom uten strøm og vann, da det var strømbrudd i hele området, og pumpa som henter vann fra brønnen jo går på strøm, så den planlagte dusjen måtte avlyses, dermed var det tre stk som var overmoden for en dusj! Jeg skjønte fort at frokosten i Bhg var det bare å glemme å rekke, så jeg hev sammen ingrediensene til havregrøt i kjelen og begynte å fyre i peisen. Jeg tok basse først med meg på badet og tok en kjapp dusj av kropp og hår, og fikk lempet han opp foran peisen før jeg måtte ta grøten av plata (utrolig nok ikke svidd!) På med klær på storebror, og frem med q-tips.

På dette tidspunktet var lillebror blitt temmelig utålmodig, og jeg måtte ty til bæreselen, da fikk jeg holdt på en stund til uten protester, basse fikk grøten sin, peisen fikk påfyll av ved, og så var det Aurora sin tur i dusjen, med mor i morgonkåpe med lillebror i bæreselen... 
Joda, dusja ble hun, og kom seg opp foran peisen (badet er ISKALDT etter strømbruddet), på med klær, få ut flokene  fra håret, så fikk hun sin dose med grøt, og jeg hev i meg litt grøt jeg og for å benytte noen siste minutter med babyen i bæreselen sånn at han sovna.
Så var det min tur å dusje, kjappest mulig  fordi lillebror ikke sov tungt, og nok kom til å protestere relativt kjapt, og sant nok, han var ikke særlig fornøyd da jeg kom opp igjen! 
Innen jeg var ferdig, var barna ferdig å spise, og jeg kunne kle på meg sjøl, amme lillebror på nytt (ja han vet at det fins to matkilder!) mens de lekte litt, og så var det bare å hive seg ut døra i iskald vind, og komme seg til Bhg før de begynte å gå ut (det er den verste skuffelsen til barna, når de må ut med en gang, så det unngår vi så godt vi kan!) og så kunne mor endelig komme seg hjem igjen og sette på kaffen... Puh! Syns det er litt lov å være fornøyd med innsatsen etter en sånn morra! Nå bærer det snart avgårde på bestefar sin hytte for en liten innsats sparkling før vi må forberede oss på storinnrykk i helgen! (Svigerfar med en tante kommer i kveld, pluss at vi innlosjerer tre fotballgutter til ligaen på gjesterommet, trivelig og hektisk, slik vi liker det!)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar