fredag 23. september 2016

En stille stund...

Ah, deilig å sette seg ned med litt lunsj/frokost nr to nå som klokka nærmer seg ti... Idag starta dagen kvart over seks med en hostete og våken basse og en sprelsk og våken Filip! Vi kom oss opp, mor fikk på kaffen og basse fikk frokosten sin, og så satt vi der, stille og spiste mens bmm's fra kåre fylte rommet med god ånd og påfyll for mor. ELSKER å starte dagen med de!! Og sånne stille stunder hvor jeg får prate litt i fred med et av barna alene. Selvom Filip kom med noen fornøyde småhyl innimellom... Meg og basse snakka litt om det vi hørte på, og han var faktisk ikke så uinteressert i å høre om trosopplevelser, gleder meg til mer interessante samtaler med ham fremover, med Aurora kan jeg allerede snakke om masse! Det er så rart at de blir så store! Føler meg så heldig som får være mammaen til akkurat disse... Det merkes at Gud gir oss akkurat det vi trenger! Jeg har blitt plassert akkurat der jeg skal være, med akkurat de skal omgåes, og kan få det beste for meg utav situasjonene jeg er satt i. Og det er fantastisk! Og jeg kjenner meg så rik! Uansett hvordan huset ser ut, hvor lite vi har å rutte med for tiden, og alle elementer som gjerne kan skape stress og bekymring, så kan jeg sitte med en fullstendig ro, fordi jeg vet at ALT tjener den til det beste som elsker Gud. Og det har jeg virkelig fått bevis på! Jeg sitter her med en unik mulighet når jeg har en så fantastisk arbeidsom mann. Som står på til alle døgnets tider, og vil gi alt han har av tid og krefter til menigheten, og så kan jeg hjelpe han ved å la han gå! Tenk så fort det kunne vært annerledes! Tenk om han ikke gadd? Eller tenk om jeg krevde mer av han her? Det kunne fort skjedd, men fordi vi vet at absolutt alt godt vi har fått i livet kommer fra Gud, så vet vi at vi ikke kan annet enn å gi alt tilbake! For en fantastisk visshet det er. Og jo mer vi gir, jo mer får vi, utrolig nok. Alt ordner seg jo for oss! (Og så babler vi i vei, men jeg er bare så fantastisk lykkelig midt i oppussingskaoset mitt for tiden ;) )

Nå er dagen kommet for litt damage control på alle fronter etter noen sykedager, mannen ble bitt av sjukdommen min igår og ligger rett ut i senga, jeg har fått levert barna, Filip sover, og jeg er igang med å få orden, det et ikke alltid så lett når vi bor som vi bor akkurat nå... Men jeg er litt ordensfreak, og blir rett og slett sliten av å se på rot, så da er det så deilig å få det ivertfall så ryddig som mulig! Og støvfritt, ikke minst... Nå ble stillheten i pausa mi brutt av gravemaskinen som er tilbake for å fortsette på nabotomta, så da setter jeg like godt igang igjen, kanskje jeg dukker innom med noen bilder fra huset/dagen etterhvert..

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar