Så begynner med det første jeg husker, hun hadde vel ikke fylt tre år enda, da hun fant en penn og begynte å skrible på den hvite veggen inn mot badet, store sirkler med pennestreker, det var virkelig et slit å få vekk! Den gangen klarte jeg ikke å bli streng, det var bare for søtt, selvom henda verka etter vaskinga etterpå...
Den neste rampestreken hadde jeg en litt annen reaksjon; da lå jeg å sov litt på sofaen en søndag morgen som pappaen var på jobb og barna satt å så på barne-tv (trodde jeg) da jeg våkna var hele veggen full av tusj! Heldigvis var dette bare white-board-tusj, så da gikk det vekk etter bare litt vasking, men det første jeg utbrøt var "DET der var veldig ikke lov!" Begge barna skvatt litt og skjønte nok at det var noe som ikke var tillatt, og de vaska lydig bort etter seg sammen.
Så har vi en annen som jeg ikke er stolt av reaksjonen min på; vi hadde satt på barne-tv for å få sove litt lenger en søndagsmorgen, og pappaen er førstemann ut på kjøkkenet, han sier forskrekket; "hva er det du har gjort Aurora??" Jeg hopper ut av senga og styrter ut; der er det oboy-pulver OVERALT! Mengder på kjøkkenbenken, fylt opp i kopper med halvparten av koppen full av pulver og litt melk, også oreo-kjeks i tillegg, oboy oppi melkekartongen og melk oppi oboy-boksen. Da ble jeg helt satt ut og satte en forgrått unge på straff på krakken med beskjed om at oboy kommer vi aldri til å kjøpe mer... Det tok tid før jeg fikk rista av meg DEN rampestreken, men nå ler jeg av minnet av kopper og benker og ellers et kjøkken dekket av et fint sjokoladebrunt lag :p
Den neste rampestreken skjedde mens mor var vekke; far hadde forsøkt å forlenge natta ved å sette på barnetv, (er noe med det vi burde ta lærdom av etterhvert...) og da han våkna var sofa og vegger dekket av barnemesterverk i tusj... (Vi hadde lagt tusjene høyt opp på en hylle fra forrige tegne-episode, men jammen klatret hun bare opp på kjøkkenbenken og henta alle sammen...) far gnikket og gnudde og vaska i maskin det som kunne, men enda er det en liten signert sort A på en av putene (må ærlig innrømme at jeg bare lo da han fortalte det, vi har ikke akkurat noen dyre møbler, så den A-en syns jeg bare er søt, bevis på at vi har barn i hus, (hvis noen tvilte):p)
Dagen etterpå (fortsatt med mor vekke) fant hun ut at luggen hennes var for lang, så da tok hun en stor jafs med saksa, ikke akkurat et vakkert syn x(
Den siste på lista (foreløpig) var tidlig søndag morgen forrige uke, da hun fant fram mel, kaffepulver og lakris-dryss og blanda sammen i en kopp, gulvet var dekket av mors dyrebare kaffe, aner ikke hva hun hadde planer om å bake av det x)
Mye moro med en oppfinnsom jente i hus!! Ler godt nå av alt hun har funnet på av bøll og tull, blir spennende å se fortsettelsen x)



Oh nej, Aurora! Ingen mangel på oppfinnsomheten, nej :D
SvarSlettBtw, ser att du har blogga i år allerede mer enn noet annet år, og det liker jeg! ;) Håper du fortsetter med det!
-Heidi
:) det skal jeg prøve på ja! :)
SvarSlett