tirsdag 15. mars 2016
Skrekkopplevelse altså!
Idag opplevde jeg noe som virkelig var sterk kost for en skjør gravidemage... Bassegutt klarte å få klemstra fingeren noe heftig i inngangsdøra som smeller hardt og tungt igjen på de siste cm, og det ble virkelig et dypt kutt i den stakkars lille lillefingeren, blodet rant godt, og pappaen konstaterte fort at DETTE må sys, og avgårde på legevakta bar det, etter å ha hivd storesøster inn døra til tante, og fått bekrefta fra henne at det nok må sys... Stakkars tapre lille gutten, pappa og tante plastra såret godt før vi dro, og gav han en paracet, så vel fremme på legevakta så han virkelig ikke poenget med at noen skulle begynne å se på det, og han protesterte fortvila da såret måtte opp og fram, han skjønte nok at noe skummelt måtte skje... Sykepleierne vaska godt og så an såret før de bestemte at dette måtte legen ta seg av, og så måtte vi sitte å vente med såret i press i en halvtime, og underholde lillegutt så godt vi kunne imens. Endelig kom legen inn, og igjen var lillegutt uvillig til å vise frem såret, men det ble til slutt konstatert at ja, her måtte det sys, og etter masse overtaling og løfter om premier, (og en smule tvang) fikk legen satt seks vonde sprøytestikk med bedøvelse, stakkars gutten min hylte igjennom hele prosessen, men da bedøvelsen virka fikk vi stort sett avverga det meste av protester med en film på telefonen, og han så lite på selve syingen, men hver gang han fikk et Glimt av det så jeg panikken i øynene, og han spurte sårt om ikke vi var ferdig snart... Stakkars tapre gutt! Må jo ha vært kjempevondt for han både selve klemstringa, og hver gang såret ble vurdert, og ikke minst stikka, også det å se at legen stakk nåla inn i såret, huff, får vondt i magen bare av tanken... Heldigvis var han kjempefornøyd med en gang bandasjen og plasteret kom på (tante Hilde hadde tatt på et fly-plaster, så da legevakta bare hadde brune plaster måtte legen trå til og tegne et fly på plasteret, som basse tviholdt på igjennom hele prosessen) og da han i tillegg fikk velge tre premier fra boksen, da var visst alt helt greit... Nå sover han tungt og godt, og vi håper han er ferdig å ha vondt i såret når morgenen gryr... Blir nok et par hjemmedager på han, siden han må holde det rolig i to dager nå, så da må bare lillebror fint holde seg inni magen i to dager til, minst...
Abonner på:
Legg inn kommentarer (Atom)

Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar