torsdag 21. januar 2010

Et høyhellig kall!

Tenk hvor heldige vi er...

Vi er utvalgt av Gud til å leve et rent liv for ham, og bli Jesus lik. Hvor stort er ikke det! Hvis vi er villige til å gi vårt liv for ham får vi evig herlighet som lønn. I tillegg til at vi blir lykkelige her nede!

Det er mange som synes det er så tungt, og det er det jo, når man må stå i en kamp mot sitt eget, men hvis vi står fast og kjemper på vår plass, får vi seier over det som plager oss, og vi blir lykkelige ikke bare i evigheten, men også her nede!

Det er så lett å bare fokusere på at "åh, det er så tungt, åh jeg har det så vanskelig," og da blir det ofte lett for at en ser på de andre, og føler at de har det så mye lettere, men vi står alle i den samme kampen, og ingen av oss fristes over evne! Det er virkelig noe å huske på om dagen, så vi ikke blir motløse.

Gud gir oss ikke prøver vi ikke klarer, og hvis vi prøves ekstra mye i noe som vi kanskje har bedt Gud om å hjelpe oss med, da betyr det jo at Gud gir deg nåde til å få seier over det hvis du står fast! Det er faktisk en tillitserklæring fra Gud hvis du prøves slik, for da vet han at du kan få seier over det, tenk på det! Så hvis du føler at Gud ikke har hørt bønnen din om å få seier over noe, si f.eks misnøye, fordi du blir skikkelig fristet til å være misfornøyd, da er det en nåde fra Gud til å få seier over det!

Vi er mer heldige enn vi kan forstå som har denne muligheten, må vi alle gripe den og stå fast!

Ønsker dere alle lykke til om dagen...

Wenche

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar