tirsdag 12. januar 2010

Ny dag med ny mulighet!

Idag våkna jeg med den typiske Tirsdagsfølelsen, bare èn tanke i hode: "Oh No!!! Morgen allerede? Jeg vil ikke stå opp!" Jeg dro meg opp av senga og kledde mekanisk på meg, putta en form for mat inn i gapet og slang på meg en ytterjakke. Sto og grua meg i et par minutter før jeg tvang meg ut i vinterkulda.

Jeg skynta meg opp på kontoret, satte på kaffen med en gang, og skrudde på Mac´en. Da oppdaget jeg bursdagskalenderen som står på pulten min, og månedens overskrift: "Hver morgen vekker Gud mitt hjertes øre, og stilt han hvisker hør nu åndens røst!" Sangen festa seg straks på hjernen min og jeg begynte å synge på den. Hele dagen min forvandla seg totalt!!!! Jeg sang mens jeg henta kaffen til meg og en på kontoret, og kunne si God Morgen med et smil om munnen til alle jeg møtte. Og jeg følte meg virkelig våken og glad for en ny dag!

Tenk hvor mye en så liten sangstrofe kan gjøre for en. Jeg er så takknemlig for alle måtene man kan få noe av himmelen med seg om dagen. Og for muligheten til å være glad for hver dag man får.

Så ønsker dere alle en strålende, seiersrik dag!

Wenche

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for et vekkende og godt innlegg. Det gjorde min Onsdag mye bedre =)

    SvarSlett
  2. Bare hyggelig, fint å kunne være til hjelp for noen, er det jeg håper på med disse innleggene...

    SvarSlett
  3. Hehehehehe, joda, men har bare litt selvironi for den lille munnen min:)

    Takk for hilsen:)

    SvarSlett