onsdag 6. mai 2015

Dagens

Idag våkna mor til to stk barn på vei ut døra med far, med matboksene i sekkene, og hver sine klemmer å dele ut til en syk og uggen mor. Jeg så de avgårde ut døra og trakk morgenkåpa rundt skuldrene, satte føttende inn i duntøflene og tasset ut på kjøkkenet for å sette på kaffe og hive rundstykkene i ovnen. Hadde jeg ikke vært syk hadde det jo vært oppskriften på en drømmemorgen! Svimmel og sløv fikk jeg satt kaffen på, dekt på bordet og parkert rompa på benken. Hadde en koselig frokost med min bedre halvdel, slang oss på sofaen for å glo litt på serie før han ble sendt på rommet/kontoret for å jobbe med cv og søknader. Jeg lå halvslengt på sofaen en stund til før jeg tok meg sammen og smårydda litt rundt meg for å lette på samvittigheten. Det tok på kreftene, så det tok ikke lang tid før jeg havna på sofaen igjen. (Møkkafeber altså). Så lite ble gjort i huset idag, men middag ble ivertfall laga, og barna henta, litt mer kos og avslapning på mor før far dro, og vi fant fram perlene. Vi hadde det så gøy at vi glemte tiden, og plutselig var det langt over leggetid, og vi fant sengene. Nå har mor havna på sofaen igjen, med øreverk, rennende nese og feber, så resten av kvelden tror jeg tilbringes sånn her: 

Litt bildedryss:
Middagsplanlegging for de neste to ukene.

Armbånd med Lola og Basse på, søtt!

Igår var det fotografering i barnehagen, så da var det to stykk som pynta seg litt ekstra på morran.

Se på mej da!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar