torsdag 21. mai 2015

Ferie!

Vel hjemme igjen etter en super langhelg østpå! Barna storkooooste seg, og det gjorde jammen mamman og pappan og! Helgen gikk med festdag til festdag, så vi sitter igjen med rundere mager alle fire :p 

Fredagen kjørte vi(jeg) avgårde kvart over fem på morran, og da barna og pappan våkna rundt åtte var vi nesten ved ferja allerede! Stakkars Basse ble bilsyk i svingene før ferja, så det ble et stopp med skift av tøy etter en spyrunde, men etter det gikk det fint. Ved ferjakaia måtte vi vente en times tid, så da skifta barna ut av pysjene, vi fant et do til Rora, og så fikk hu løpe litt rundt for å strekke på beina med pappan...:)
På ferja varma vi opp litt pizzaboller til en skikkelig frokost, og så tura vi videre. Allerede på Øystein sunde-sang-brua stoppa vi for å kjøpe is, fordi det var så varmt!! Og så bar det opp i fjellet :) barna sov de siste to timene av turen, og våkna når det bare var et kvarter igjen av reisa, helt greit det! Syns reisa gikk veldig fint, sett bortifra at Basse ble bilsyk både ved ferja og da vi var fem minutter fra svigers...
Litt underholdning på reisa

DET reiseværet!

Lørdagen feiret barnas oldefar 90årsdag, og vi var samlet nesten hele slekta ute i huset hans, kjempegøy for Aurora å bli ordentlig kjent med han, hu fikk tilogmed sitte på skuldrene hans!!
Gleder oss allerede til å besøke han i sommer :)
Må være tidenes sprekeste oldefar!


Søndagen var det jo 17.mai og full fest, med tog, is og pølser og alt som hører med!
Markus gjør seg populær :p
Onkel i toget!
Rora ville også gå i tog ;)
Stjelte tantes bilde, det er lov å bråke masse på 17.mai!!
Basse tviholder på angry-birdslua si :p
Is!

En fornøyd jente, etter en gøyal dag!

Mandagen var det Rora sin bursdag! Og hun ble feiret med picnic i Hagen, Elsa-kake laget av bestemor og masse gøye gaver!
Superstas med bursdag og finkjole!
Ble govenner med disse før de dro, sees til sommeren!
Takk for gaven tante Heidi og onkel Markus!

Tirsdagen gjentok vi suksessen fra fredagen, kjørte grytidlig avgårde i håp om at barna og far skulle sove litt videre, gikk ikke like glatt denne gang, Basse sovna ikke skikkelig, og far sovna ikke på en god stund, og det høljeregna nesten hele veien, men bortsett fra det hadde vi en fin tur, og var fremme til middag denne gangen og ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar