lørdag 24. januar 2015

Morgenstund

Det er ikke alltid morgenene er stille her i hus akkurat nei! Idag gikk mor igang med dugnadsbakst så fort kaffen var drikki opp, og kort tid etter fikk Rora besøk av bestevennfetteren sin, og leken var i full gang, far gikk på dugnad og kjøkkenbenken var strødd med bakevarer kl ni, puh!

Heldigvis lekte barna fint hele tiden, og bakingen gikk lett unna, fikk tilogmed lurt inn både klesvask og rydding innimellom deigene, nå ligger det 60 rundstykker på bordet, tre brød står i ovnen, og en batch med polarbrød står til heving, Basse sover og Rora fikk bli med Marcoen sin (altfor søtt at hun kaller han det) hjemen liten stund, så da rakk mor å sette seg ned litt for en pust i bakken :)

Stuebordet strødd med kaffekopper og kaffekanner, jeg ble sjenka ny kaffekopp annenhvert sekund :p



Deig nr to til heving, mens rundstykker rulles ut...

Nam! Enda godt det ble noen til overs til oss som går rundt her i bakelukta!

Oppskriften jeg har funnet på polarbrød, lagde de litt grovere denne gangen, spent  på resultatet!

Ha en fin lørdag!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar