tirsdag 13. januar 2015

Små hjelpere

Et av punktene på lista over ting jeg ville bli flinkere til i 2015 er å involvere barna mer i husarbeidet, mest for å gi de litt selvtillitsboost, og litt for å gjøre det så naturlig som mulig å hjelpe til... Så idag var barna ivrig involvert i middagen, både med røring i kjeler, hakking av kjøttdeig  og pådekking. Og de syns visst at det var kjempegøy! Og maten ble faktisk helt spist opp, dette er 2. Gang siden de ble syke at de har fullført et måltid, vi er optimistiske nå! :)  
Kanskje det er noe i det at barn er mer interessert i å spise mat de har vært med å lage selv? ;)
Stolt og kry hjelper!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar